Популарни чланци1

Директор школе насликао и поклонио слику школи

Директор школе је насликао и поклонио слику-триптих школи

Дана 11.04.2017.год. директор школе је окупио све ученике, професоре као и све запослене у холу наше школе. За ту посебну прилику позвао је и председника школског одбора Зорана Илића.

Директор се обратио речима:Драги ученици, професори и остали запослени

Опширније: Директор школе насликао и поклонио слику школи

Семинар о каријерном вођењу и саветовању ученика

Каријерно вођење и саветовање

09.11.2018. године у Великом Градишту чланови тима за Каријерно вођење и саветовање (КВиС) присуствовали су обуци, под називом „Унапређење квалитета активности каријерног вођења кроз ефикасно планирање рада школског тима за каријерно вођење и саветовање“.

Опширније: Семинар о каријерном вођењу и саветовању ученика

За будуће студенте

ЗА БУДУЋЕ СТУДЕНТЕ

КАКО ДА СЕ ШТО БОЉЕ ПРИПРЕМИТЕ ЗА ПОЛАГАЊЕ ПРИЈЕМНИХ ИСПИТА

Одабрали сте студије које одговарају Вашим способностима и интересовањима и сада се налазите пред још једним озбиљним задатком - полагањем пријемног испита. Ово је прва препрека на путу остварења Вашег професионалног циља. За успех на пријемном испиту корисно је знати како се психолошки припремити за суочавање са испитном ситуацијом.

Пред Вама су савети који ће Вам помоћи да се што боље припремите и на испит изађете са мање страха и треме.

ПРИПРЕМА ПРИЈЕМНОГ ИСПИТА

*  Набавите тестове за полагање пријемних испита и потребну литературу за припрему пријемног испита. Покушајте да самостално решите тестове да бисте проверили тежину испита и уочили своје слабије и јаче стране.

*  Направите план рада по данима и недељама. Бележите сваког дана колико сте градива прошли. Ако сте једног дана пропустили да се држите плана распоредите заостатке следећих дана.

*  Прилагођавајте темпо рада; ако је потребно продужите време рада, уколико вам се чини да нешто добро знате прелазите више градива.

* Прилгодите технике учења материји коју учите. Консултујте школског психолога уколико нисте довољно упознати са техникама учења.

*  Када сте добро проучили и савладали материјал за припрему испита, вежбајте свакодневно тзв. тест ситуацију. Распитајте се како изгледа испит и замолите неког да Вам зада предвиђени број задатака из различитих области. Замислите да сте на испиту и радите задатке у времену које је предвиђено за полагање пријемног испита. Након завршетка рада прегледајте задатке, уочите евентуалне пропусте и слабе тачке и радите на њиховом отклањању. Ово вежбање помоћи ће Вам да лакше процените време и брзину рада а самим тим да се лакше снађете у стварној тест ситуацији .

*  Разговарајте са студентима који су успешно положили пријемни испит о томе шта им је највише помогло.

*  На време прикупите сва потребна документа, не чекајте задњи тренутак.

КАКО САВЛАДАТИ СТРАХ ОД ИСПИТНЕ СИТУАЦИЈЕ

Страх од испита је осећање познато свима, чак и најбољим ученицима и студентима. Важно је знати да овај страх садржи две компоненте:

1.узнемиравајуће мисли (шта ће се све догодити ако испит не положимо )

2.физиолошке реакције (главобоља, мучнина, црвенило, знојење и сл.).

Ове појаве са једне стране могу ометати учење, а са друге смањити квалитет рада на самом испиту. Прочитајте неке од савета који помажу савладавању страха од испита. Одаберите међу њима оне за које процењујете да би Вам највише могли користити и помоћи.

ПРЕД ИСПИТ

*  Трудите се да одржавате уобичајену животну рутину. Не упуштајте се у велике промене у начину живота, које би Вас могле превише заокупити. Колико год можете избегавајте стресне ситуације. Одложите решавање сложених проблема и доношење важних одлука за време након полагања пријемног испита.

*  Чувајте здравље. Одмарајте се довољно, бавите се рекреацијом и свиме што Вас опушта и даје Вам снаге.

*  Мислите позитивно. Увек када Вам се учини да грешите и да сте неспособни сетите се ствари које сте добро урадили и на које сте поносни.

* Немојте себи говорити "морам да положим". Реците " волео/желео бих да положим" али иако не положим није смак света, постоје и друга резервна решења (размислите унапред о њима и планирајте их).

НА ИСПИТУ

Пријемни испити обично трају 2 сата, зато на испит дођите у доброј физичкој кондицији (наспавани, свежи, одморни и сити ). Пре него што кренете проверите да ли сте са собом понели сав потребан прибор и документа. Понесите сат ( ако не знате колико Вам је времена остало ухватиће Вас паника).

*   Дођите раније уместо тачно на време и настојте да у салу за полагање уђете међу првима. Пажљиво саслушајте упутства за тестирање. Слободно питајте како да исправите погрешан одговор.

*  Ако одговарате у листу за одговоре напишите читко своје податке и одговоре. Пазите на слагање редних бројева питања и одговора.

*  Пре него што почнете са решавањем задатака прегледајте пажљиво цели тест. Планирајте и распоредите време решавања појединачних задатака. Прво решавајте задатке или групе питања које најбоље знате. Тако ћете ојачати самопоуздање.

* Пажљиво и до краја прочитајте свако питање пре него што означите свој одговор. Ако сте имало збуњени прочитајте поново.

*  Ако се блокирате на одговору за неко питање не размишљајте предуго. Идите даље, Ваш мозак ће и даље уместо Вас тражити одговор.

*  Обратите пажњу на ситнице и «цаке»

*  Уколико осетите напетост и страх застаните мало и одморите се. Пробајте са вежбом дубоког дисања или замислите неки за Вас умирујући призор и након опуштања вратите се тесту.

 

*  Последње златно правило: оставите времена да још једном прегледате свој рад и проверите да нисте нешто испустили или превидели. Тек када проверите и исправите могуће пропусте предајте свој рад.

И на крају најважније:

ОХРАБРИТЕ СЕБЕ И БУДИТЕ ОПТИМИСТА!

КУДА_ПОСЛЕ_СРЕДЊЕ_ШКОЛЕ 

Припремила

Ксенија Јанковић, психолог

 

Савети за очување менталног здравља током пандемије

 САВЕТИ ЗА ОЧУВАЊЕ МЕНТАЛНОГ ЗДРАВЉА У ДОБА ПАНДЕМИЈЕ ВИРУСОМ COVID-19 И ВАНРЕДНОГ СТАЊА

 

Пандемија корона вируса довела је до многих промена у нашим животима. Ситуација ванредног стања, препоруке за смањењем социјалних контаката и изолацијом, временски ограничено време кретања ван своје куће, редови испред апотека и продавница, недостатак маски и рукавица, повећано присуство полиције на улицама, мноштво информација које нам долазе са свих страна могу изазвати непријатно стање стрепње и страха. Читава ситуација је за све нас нова, захтева период прилагођавања, а реакције непријатности и страха су очекиване и нормалне.

 Да бисмо себи (али и другима) помогли да се прилагодимо новонасталим условима живота и рада, да испунимо време и изборимо се са стресом и непријатним осећањима ево неких препорука стручњака:

1)Вести гледати повремено

Вести о корона вирусу, броју оболелих, погођеним подручјима мењају се из сата у сат. Ту су и мишљења различитих стручњака као и  разнородне информације и препоруке по друштвеним мрежама. Уколико се трудимо да све ове информације  пратимо, то ће повећати стрес, осећања несигурности и неизвесности.

2)Изаћи на свеж ваздух

Да би нам се расположење поправило, препоручује се боравак на свежем ваздуху (на тераси, у дворишту) у трајању од барем 15-так минута дневно.

3)Телефоном комуницирати са пријатељима и рођацима

Услед изолованости од других људи могу се јавити осећања усамљености, туге, депресије. Да бисмо их избегли потребно је да се чујемо са драгим људима. Чак и кратак разговор телефоном  може поправити расположење.

4)Слушати музику

Научници су утврдили да слушање музике, посебно брзих и ритмичких песама, може значајно допринети нашем добром расположењу.

5)Гледати комедије

Комедије, кажу стручњаци, имају позитиван ефекат за физичко и ментално здравље. Позитиван утицај гледања комедија на наше срце огледа се у повећаном дотоку крви и снижавању крвног притиска, побољшавању расположења, опуштању и ублажавању  агресивности и страха.

6)Сређивати простор у коме боравимо

Сада имамо времена да средимо, почистимо, украсимо простор у коме боравимо (кућу, стан, собу, двориште), то нам помаже да скренемо мисли са ствари на које не можемо да утичемо.

7)Помагати другима

Када некоме помогнете, осећаћете се боље. У овим околностима, помоћ старијима при набавци намирница, лекова, послова у дворишту значиће им пуно, а добит ће свакако бити и Ваша. Проверите!

8)Бавити се физичким активностима у кућним условима

Физичка активност и вежбање побољшава наше расположење, умањује стрес, поправља квалитет сна.

9)Поштовати савете стручњака

Савети за одржавање личне хигијене и хигијене простора у коме боравимо, излажење из куће само када је неопходно, ношење маски и рукавица, држање прописане раздаљине од других особа, упућени су нам од стране стручњака као превентивне активности у заштити од вируса. Придржавање ових савета знатно ће допринети  ослобађању од анксиозности и забринутости за сопствено здравље и здравље наших ближњих.

Припремила

Ксенија Јанковић, психолог

Поткатегорије